Teme za kojima je Meštrović posegnuo u svojim najtežim trenucima ovaj su se put temeljile na vlastitu iskustvu. Nadljudsku patnju, nemoć i nepravdu utjelovio je u Jobovoj kušnji i Kristovoj smrti na crtežima Job i Skidanje s križa. Likovi proroka, Prorok I i Prorok II, usred strašnih razaranja, i duhovnih i materijalnih, i dalje propovijedaju potrebu očuvanja najvećih ljudskih vrijednosti. Prizori posvećeni Kristovu uskrsnuću, poput crteža Žene kod groba i Noli me tangere, odaju vjeru u zagrobni život i tinjaju kao tračak nade u uvjetima na rubu ljudske egzistencije. Godinu dana kasnije te je crteže pretočio u drvene reljefe Uskrsnuće (Lausanne, 1943.) i Ne dotiči me se (Lausanne, 1943.), nastavljajući rad na „povijesti Isusa iz Nazareta u drvu“, koje će kasnije izložiti u crkvici Svetoga Križa u Crikvinama-Kaštilcu.
(Z. J. Š.)
Copyright 2022 Muzeji Ivana Meštrovića
Design by Studio 9